2010年10月3日 星期日

The Power of Positive Thinking--正面思考/好命才自己出錢

The following is a simple but very inspiring article from yesterday's UDN.

http://udn.com/NEWS/LIFE/X1/5884277.shtml

正面思考/好命才自己出錢
【聯合報╱林玫伶(台北汐止)】
2010.10.02 03:45 am


 

我的婆婆總是樂觀地看待生活,她常鼓勵我要正面思考,她曾跟我分享了一個前不久在醫院發生的小故事。

她說她在醫院診間遇到一位阿伯,在聊天中訴說他的子女如何不孝順,讓他已七十多歲了,還要自己來看病,也還要照顧年幼的孫子等等。

婆婆安慰他:「你真是幸運,都七十多歲了,還能自己到醫院來看醫生,也還有力氣可以照顧孫子,可見你的身體多勇啊!」

My comments: Our mind decides the universe we stay in. A beautiful mind explores a beautiful world.

阿伯馬上回說:「但是我看病的錢是我自己出的,我兒子都沒有幫我出錢,真是不孝!」

婆婆稱讚阿伯:「你都七十多歲了,身邊還有財產,可以自己出錢,你真的是很有錢,有的人想自己出錢,都不見得拿得出來,你真是很好運呢!」

My comments: Some words heal; some words hurt. This elderly lady's words may change the man entirely. The man may learn to count his blessings.

那個阿伯轉念一想,也覺得自己真的滿幸運的,就不再抱怨了。

My comments: I highly recommend the book entitled "換個想法更好."

沒有留言:

張貼留言